بازديد استاندار يزد از بخشهاي مختلف شركت سيلو و خدمات بازرگاني استان



به گزارش يزدفردا به نقل از  روابط عمومي استانداري يزد، استاندار يزد از بخشهاي مختلف شركت سيلو و خدمات بازرگاني استان بازديد كرد و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات گندم، آرد و نام استان قرار گرفت.


دكتر ابوالقاسم عاصي در جمع كاركنان اين شركت ضمن قدرداني از زحمات آنان لزوم توجه به افزايش كيفيت در پخت نان، عدم استفادهاز جوش شيرين و رعايت مسائل بهداشتي در نانوائيهاي سطح استان را يادآور شد و بر جلوگيري از ضايعات نان و كاهش هزينه هاي دولت تأكيد كرد: وي با اشاره به جايگاه والاي نان در فرهنگ اسلامي و لزوم حفظ قداست آن مصرف صحيح اين ماده غذايي فهم را خاطر نشان ساخت.
.




در اين بازديد مدير شركت غله و خدمات بازرگاني استان يزد در گزارشي ظرفيت سيلوي يزد را 18 هزار تن ذكر كرد و گفت: 80 هزار تن گندم بصورت رو باز نگهداري مي شود. مرتضي وهابي با اشاره به شرايط مناسب آب و هواي يزد براي انبار گندم بر لزوم ايجاد سيلوي 200 هزار تني در اين شهر تأكيد كرد و گفت هزينه نگهداري گندم در سيلو كمتر از انبار رو باز است.

وي وضعيت آرد استان را خوب توصيف كرد و گفت: در سال 85 مجموعا 548 ميليون و 115 هزار و 279 قرص نان در سطح استان توليد شده و در حال حاضر 39 نانوائي حرارتي غير مستقيم در استان فعاليت دارند و مصرف ساليانه گندم استان را 156 هزار تن ذكر كرد وادامه داد: مجوز احداث يك واحد سيلوي ذخيره سازي بتني گندم در شهرك صنعتي يزد با ظرفيت 50 هزار تن صادر شد كه اين طرح در حال اجرا مي باشد.

وي با بيان اينكه سال گذشته 11 ميليون و 500 هزار تن گندم توسط اين شركت خريداري شده گفت در سال 85 براي اولين بار وجه گندم از قرار هر كيلو 205 تومان ظرف مدت 24 ساعت به كشاورزان پرداخت گرديد. استاندار يزد همچنين از دو واحد توليد صنعتي نان و يك كارخانه آرد سازي در شهرك صنعتي يزد بازديد كرد. در اين بازديد معاون برنامه ريزي استانداري و رئيس سازمان بازرگاني و مدير شركت غله و خدمات بازرگاني استان حضور داشتند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا